Jump to content

Havok presenta Havok 4.0


Recommended Posts

Havok continua la sfida per il futuro del mercato della Fisica per il 3D.

 

 

havok.jpg

 

 

Havok presenta Havok 4.0, la nuova versione della piattaforma software per la gestione della fisica che continua la tradizione di questa casa, antesignana nell'introduzione di Physics engine nei giochi e nei benchmark 3D.

 

Citazione

San Francisco, CA, July 11, 2006 - Havok, the premier provider of interactive software and services to digital creators in the games and movie industries, announces today the official release of Havok 4.0, a modular suite of artist tools and run-time technology that dramatically accelerates the development of cross-platform, cutting edge electronic games and special effects for films, meeting the needs of the world's top developers and producers.

 

 

Havok 4.0 enhances Havok's industry-leading game-play physics and animation products (Havok Physics™ and Havok Animation™). It also introduces two new products - Havok Behavior™ and Havok FX™ - to accelerate development of sophisticated interactive character behaviors, and to deliver an unprecedented level of physically-based "special effects" phenomena. The combined 4.0 solution represents a best-of-class SDK and tool set that puts power and flexibility in the hands of today's leading game developers and film effects wizards.

 

With Havok 4.0, game developers can select from a modular suite of technologies and tools spanning game-play physics, character animation, behaviors and special effects, optimized for the widest range of platforms, including Sony Computer Entertainment Inc

(SCEI) much-anticipated “PLAYSTATION®3” computer entertainment system, and Microsoft’s 64bit Windows operating system.

 

Tra le novità introdotte con la nuova suite che comprende anche i tools di sviluppo per i programmatori, c'è la tecnologia Havok Behavior, con i supporti per i maggiori programmi di modellazione 3D, HydraCore, che consente di sfruttare i processore multicore distribuendo la fisica e l'animazione, e soprattutto Havok FX, che consente nelle applicazioni 3d che ne faranno uso di trasferire i calcoli della fisica in hardware sfruttando le unità di calcolo delle GPU SM 3.0.

 

Havok infine afferma che il proimo gioco a sfruttare la nuova piattaforma Havok 4.0 giungerà sul mercato per questo inverno.

 

 

Maggiori informazioni a questo indirizzo.

Fonte: Havok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...